måndag 6 oktober 2008

Städdag

Idag skiner solen från en klarblå himmel över Åkersberga. Det är ljuvligt, men vartenda dammkorn härinne syns och det vill inte säga några, kan jag tala om! Därför har jag startat Operation Städa Mycket och jag ska försöka få undan så mycket som möjligt idag. Har börjat med att plocka prylar och tömma sopkorgar.

Det är en del kvar att göra så jag skriver en checklista för dagens övningar, tror jag:

* Plocka undan alla prylar från matsalsbordet
* Lägga in räkningar - klart!
* Tömma sopkorgarna i badrummen - klart!
* Handfat och spegel på lilla toan - klart!
* Handfat och spegel i stora badrummet - klart!
* Dammsuga och torka golvet i köket
* Tvätta undan smutstvätten - klart!
* Vika tvätten
* Dammsuga och torka golvet i Kajsas rum
* Gå bort med ett par påsar tidningar till containern
* Slänga skräpet som står i pysselrummet - klart!

Sen får det nog räcka... ;) Även om jag inte hinner med allt idag, så ska jag försöka göra så mycket som möjligt. Går in och uppdaterar under dagen när jag har slutfört någon/några uppgifter på listan.

Wish me luck och ha en skön dag!

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

Edit: Nu blir det inget mer städa idag - har i alla fall hunnit med en hel del på min lista, plus en del som inte stod där. Nöjd!

2 kommentarer:

  1. Ååååångest får jag när jag läser det här! Borde också storstäda... det får bli till helgen... ;)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är. Även jag får ångest, skulle behöva göra så mycket men orken finns inte där.

    Hoppas allt är bra med dig! *kram*

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥