lördag 9 augusti 2008

What goes around

På pyssel.net har vi en företeelse som kallas för WGA - What Goes Around - där vi byter pysselsaker med varandra. Något jag har tröttnat på eller inte använder kanske någon annan blir jätteglad över, samtidigt som jag får något jag suktar efter i utbyte. Detta innebär såklart att postens anställda får jobba övertid för att byta adress på en massa stämplar, rubons, mönstrade papper, band och brads - och såklart är det kul att skicka med ett kort när man packar ett sånt kuvert.

Igår kväll bad jag om en utmaning och fick uppgiften att göra ett monokromatiskt kort i vintage-stil, och detta kort kommer att postas med en WGA imorgon:

Photobucket

Det andra kortet kommer att åka med en annan WGA, till en tjej som älskar rött, vitt och svart, vilket syns på kortet jag gjort till henne:

Photobucket

Ikväll har det blivit en LO hittills - efter en skiss på pyssel.net - men jag har inte fotat den ännu, så den får jag visa upp här en annan dag.

Annars har dagen avlöpt väl - jag tog med Kajsa, åkte och hämtade mamma, sen for vi till Arninge centrum för att kika efter skor till mig att ha på Dr.Annikas bröllop som äger rum om två veckor nere i Alingsås. Jag blev mycket nöjd när jag hittade ett par platta (inga höga klackar för mig, inte!), mörkbruna och SNYGGA skor på Skopunkten! Yey! Bonusen var att jag hade ett presentkort att använda också, så det känns alldeles perfekt just nu. Det enda som saknas nu till min bröllopsoutfit är en BH som sitter bra och inte syns för mycket, då klänningen jag ska bära har smala axelband, och vilken BH som helst passar inte på mig liksom... Nå, har fått tips om att det ska finnas en bra butik för sånt inne i Gamla stan (?), så det får väl bli en tur dit under den kommande veckan. Ett par trosor som håller in magen har jag redan inhandlat, men jag har inte vågat prova dem ännu! *flinar*

Nu ska jag göra lite te åt mig själv och maken, och sen får vi se om jag fastnar vid pysselbordet igen.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

6 kommentarer:

  1. Jättefina kort!

    Den BH-butiken är toppen, min mamma med storlke 75F (?) brukar handla där - de är dyra men toppenkvalitet och jätteduktig personal!

    SvaraRadera
  2. GRYMT snygga kort - och Sally&Sara hjälper dig säkert. När får jag se?! :D

    SvaraRadera
  3. Jupp. Melbins tror jag den heter, inte så långt från Sci-Fi bokhandlen. Å mitt emot mitt jobb om du vill ha lunch eller fikadate

    SvaraRadera
  4. Mmm, det bruna kortet gör sig verkligen på min hylla här hemma! <3

    SvaraRadera
  5. WGA kortet..Sååååå snyggt!

    Kram -pyssel- //Ika

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥