fredag 13 mars 2009

Utmaning från Gulligullans blogg

Den här utmaningen hittade jag i Lindas/Gulligullans blogg, och blev sugen på att göra den:

UTMANING NR 1
Regler:
Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till!

1. Vad heter du?: Jeanette
2. Ett ord på fyra bokstäver: Jojo
3. Flicknamn: Julia
4. Pojknamn: Jonas
5. Yrke: Journalist
6. Färg: Jordbrun
7. Klädesplagg: Jeans
8. Mat: Jordgubbstårta :D
9. Sak i badrummet: Jadestenshalsband
10. Plats/stad: Jönköping
11. En orsak att vara sen: Jobbet
12. Något man skriker: JA!
13. Film: Jungle Fever
14. Något man dricker: Juice
15. Band: Just D
16. Djur: Jaguar
17. Gatunamn: Jaktgatan
18. Bil: Jeep
19. Sång: "Jag vill ha en egen måne"

UTMANING NR.2
Gör så här:
1) Gå in på google.se (bildsök)
2) Sök på datumet du fyller år (t.ex. 28 mars)
3) Ta andra bilden och ladda upp!
4) Bilden du ser är din framtid

Här är min bild:

Photobucket
Bild härifrån

Hur ska man tolka den bilden???? *skratt*

Nu ska jag göra lite te, och sen är det snart dags för sängen! Ha en fortsatt trevlig fredagskväll, y'all!!

4 kommentarer:

  1. I framtiden ska du ha kläder du inte trivs i, som har för korta ärmar...?
    Jag har funderat på att göra den där - men med mitt förnamn kan det nog bli LITE svårt... Får väl ta S eller nåt?

    ...sen var det lite kul att du tog just Jonas & Julia - för det heter mina kusiner på min pappa sida. :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul tänkte jag om bildutmaningen men sen kom jag på att vi fyller ju samma dag så vår framtid är väldigt lika

    SvaraRadera
  3. Att Kajsa som brådmogen 15-åring ska bli modell och bära korta små kläder? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Gillade utmaningen med fotot, måste jag testa.

    Jag har utmanat dig med i min blogg, men såg att du gjort den innan, men du får gärna göra den igen, hehe.

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥