fredag 12 oktober 2007

7 sanningar om mig själv

Ottilia har taggat mig och jag är inte sen att hänga på den här utmaningen! :D

Här är reglerna:
1. Länka till den som har taggat dig
2. Berätta 7 personliga sanningar om dig
3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att de blivit taggade

Mina 7 personliga sanningar:

1. Jag är oerhört obekväm i tandläkares sällskap. Helst sällskapar jag inte alls med dem, men är tillräckligt vuxen för att inse att jag måste ibland, för mitt eget (och mina tänders) bästa. När jag var liten ville jag, underligt nog, bli just tandläkare när jag blev stor...

2. Hör ihop med föregående - jag är en elit-godisgris! Ibland kan jag äta så mycket godis att jag nästan skäms... Favoritgodis är gelégrodor och punchpraliner. Jag tycker *inte* om mörk choklad. Bara i After Eight. Jag kan lätt äta en hel sån låda själv... *hrm*

3. En annan sak som jag är rädd för (se punkt 1) är nålar/sprutor. Hänger väl i mångt och mycket ihop med punkt 1, men det är en annan sak att gå och ta vaccinationer och blodprov och sånt hemskt. Jag blir alldeles skakis, fast jag VET att det inte känns speciellt mycket. GUD, vad löjlig jag kan tycka att jag är ibland. Jag jobbar på det.

4. Jag har bott på så skilda platser som Ljusdal och Nottingham, den senare dock bara i 6 månader, under mina studier. När jag flyttade till Ljusdal kände jag inte en kotte där, och jag flyttade själv, tillsammans med min katt Måzart (ja, det stavas så!). Det gick bra och nu har jag kvar flera goda vänner där, vilka jag saknar enormt emellanåt.

5. En av mina framtidsdrömmar är att skriva en roman. Dock har jag inte kommit på den ultimata storyn, och är väl inte säker på att jag kommer att göra det någonsin - livet kommer liksom alltid emellan - men man kan väl få drömma?

6. Jag är halvnojjig med vissa saker - dvs. jag vill att de ska ligga på sin plats. Min make brukar säga att "om du kunde skulle du PRATA i bokstavsordning", och det är nog nästan sant. Ändå kan jag ha rätt stökigt omkring mig tidvis, men går det för lång tid så börjar det krypa i mig. Jag kan även gå loss med disktrasa som en galning... Lite halvpedant sådär.

7. När jag sitter och surfar på forumet så får jag nästan tvångstankar - jag kan inte stänga ner fönstret och stänga av datorn för kvällen/stunden, om jag inte har kollat igenom alla nya inlägg. Detta kan ibland visa sig rätt omöjligt, speciellt under de tider då forumet är väldigt aktivt...

Sådär, några mer eller mindre intressanta sanningar om Tettizen. Håll till godo! Nu ska jag se om jag kan hitta några att tagga, några som ännu inte blivit taggade. Det kan bli klurigt... ;)

Jag taggar:
Dr. Annika
Jenny_li
Helena115
Leelo
Liza
Visper
Fialia

Så får de hänga på om de har tid och lust! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥