torsdag 25 oktober 2007

Smyckespysslat - kors i taket!

Ja, det var ett tag sen jag gjorde något smyckesrelaterat nu, och fick ett ryck ikväll och knåpade ihop en ganska enkel, men lång, kedja med lite dingel i. Tyvärr är det så jäkla mörkt att det inte är någon idé att jag försöker fota ikväll - ni får vänta till i helgen. :)

Annars går livet på i 180 knyck här - det ska renoveras klart, tvättas en massa (typ alla) kläder så att vi kan lassa in dem i nya garderoberna. De har legat framme och täckts av byggdamm, så det är bara att tvätta på. Sen ska det målas klart i vardagsrummet och i källaren (panelen) och det ska sättas lister och socklar... *phew* Jag blir alldeles trött när jag tänker på allt, och då är det ändå David som drar det tyngsta lasset. När han får göra det får jag se till att hålla undan i kök och tvättstuga, och den senare har ju svämmat över de senaste dagarna pga. allt byggdamm då.

När allt detta är klart ska vi sätta igång med att göra i ordning bebisrummet till BA. Det behövs ju inte målas och så, men det ska köpas spjälsäng, sättas upp gardiner och något fint på väggarna, och det tar ju en liten stund det också. :) Men DET ska bli ROLIGT!!! :D Det värsta är väl att det kostar en massa pengar - det ska ju inhandlas diverse, t.ex. barnvagn, också. Nå, det kommer att ordna sig - tur att det är 3 månader kvar tills BA ska komma. Vi får se hur det hela utvecklar sig...

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Nu är jag på G och vill scrappa. Jag måste alltid titta på någon annans blogg, riktigt kan dyka ner och drägla över andras vackra och roliga alster. Du gör så fina grejor att jag blir mållös. Tack för att du finns.

    SvaraRadera
  3. Tack själv, Lisbet!! :)

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥