söndag 18 januari 2009

Snart dags att åka hem...

...och det är med blandade känslor, såklart. Å ena sidan vill jag stanna kvar och umgås med Annika och Adam, pyssla, shoppa och ta en pint på puben; men å andra sidan så längtar jag så oerhört mycket efter min underbare make och min lilla gostjej! Knasigt det där, men såklart så stämmer ju ordspråket "borta bra men hemma bäst" väldigt bra på mig. Jag är en riktig hemmaråtta och trivs allra bäst hemma.

Sen är det ju så att jag har roliga saker att se fram emot i februari också - och det är ju inte så långt borta. Eftersom jag och Annika ska åka till Kolbäck på pysselträff den sista februari, så har hon tänkt att komma lite i förväg till Sverige då hon har några lediga veckor där i krokarna. Det är inte bestämt exakt när hon kommer, men eventuellt kring den 15:e, och då är det ju en knapp månad kvar bara. :D

Det roliga som är väldigt nära i tiden är ju att Kajsa fyller ett år på fredag! Tänk, jag kan inte förstå att det var ett helt år sen som man låg där på förlossningen och klämde ut den där lilla tjejen. Den där lilla tjejen som nu har blivit så stor!

Min lilla stora ettåring.

Åh, vad jag ska krama och pussa på min familj när jag kommer hem imorgon kväll. Och sen ska jag se om jag har något pysslat att uppdatera bloggen med. Kanske, kanske. Det mesta som blev gjort är dock DT-alster för Brunkullan och Cards of Maria, så det måste visas i deras respektive bloggar innan jag får visa det här. Men nånting har jag nog som jag kan visa, så håll utkik!

Nu har jag fått sällskap av den vackra, röda katten Mozart här i sängen, så nu ska jag släcka lampan och sova några timmar innan det är dags att åka till flygplatsen.

Go'natt på er!
/Jeanette

2 kommentarer:

  1. Vad liksom sorgligt - fast ändå roligt. Du vet...

    Jag är för övrigt likadan. Jag älskar att vara borta - men jag längtar ändå hem. Jag ser Anton och Bella i alla hörn, och till och med hör dem ibland innan jag fattar att de inte är där. :P

    Vem vet - vi kanske rentav kan ses i februari?
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa du varit på!!
    Gissa vem som är avundsjuk, Annika är ju bara såå härlig!! Jag blev riktigt riktigt sugen på att resa iväg nu, ja, borta bra men hemma bäst.

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥