måndag 12 januari 2009

Spillpapperskort + altrade böcker

Nu har jag äntligen gjort klart och fotat mitt spillpapperskort som jag gjorde klart igår. Dessutom insåg jag att jag inte visat upp min adressbok och min födelsedagsbok - båda gjorde jag när Annika var här, det var hon som gav mig idén att göra dem. BIAn fick jobba när jag gjorde födelsedagsboken, men adressboken är en anteckningsbok som jag bara altrade pärmarna på och satte dit tabs.

Så - här får ni lite att kika på:

Spillpapperskort - utan mönstrade papper:

Photobucket

Adressboken:

Photobucket

Baksidan på adressboken blev såhär:

Photobucket

Födelsedagsboken - 6"x6":

Photobucket

Nu ska jag passa på att gå och duscha och fixa lite när Kajsa sover middag. I eftermiddag kommer mamma förbi och hjälper mig färga håret - det behöver sig en uppfräschning. De små gråa stråna börjar synas igen. ;D

Ha det gott i blåsten!
Kram,
Jeanette

7 kommentarer:

  1. Toppenfina alster! Gillar tanken med födelsedagsboken, en sån skulle jag också vilja göra.

    SvaraRadera
  2. Underbara bok omslag du gjort!!

    SvaraRadera
  3. Suck... ska vi byta hjärna? Min knäppa mot din underbara kreativa? Helt underbara böcker du gjort/altrat! :D

    Du har förresten något att hämta i min blogg! :)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Gosh vad snyggt! Men du - hur har du fäst tabsen i adressboken? Jag tycker att lim känns som om det ska trilla av och brads blir så fult på baksidan...

    SvaraRadera
  5. Jag har fäst dem med min Pritt limroller, och det verkar sitta - än så länge. Dock är det turkosa pappret lite glittrigt och strukturerat, och PÅ det sitter inte de lapparna med bokstäverna så bra. Får nog bättra på med lite Strong & Precise glue där, tror jag. :)

    Tack allihopa för fina kommentarer! ♥

    SvaraRadera
  6. WOW, vad mycket fint!! Tjusigt spillbitskort (många positiva reaktioner på detta ditt initiativ även på min blogg - kul.)! Jättfina böcker också, jag bara äälskar adressboken! Varför gör jag aldrig så'nt...?! Borde kanske försöka mig på lite annat än bara kort.

    Tack för all inspiration - du är så BRA!
    Kramar!

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥